@DOMO-PRINCIPLE@

People Change, Time's Change, And it Will Always Keep Changing.. As the fact, Every Living Things In This Earth Change.. It's Nature!!

Saturday, May 22, 2010

1st Time Datang Pulau Pinang!!

Assalamualaikum...

 Alhamdulillah dapat gak wat 1 post hr nie... setelah sekian lamer ditinggalkan... uhuhuhu (T_T)
HUrm.. byk2 negeri aku jelajah akhirnya telah lengkap lah aku round satu semenanjung Malaysia ni...
Maklum la, kelebihan bekrja bersama dengan ayahku... ehehehe.. 
ok.. biler dah kater 1st time tu, so, 1st time la drive bwk kereta naek kat jambatan Pulau Pinang tu... 
Ahahaha... =D

Sampai je destinasi kat Vestana Hotel, aku, Cikgu Shariff, dengan Bapak aku terus pg makan 
"NASI KANDAR PULAU PINANG ORIGINAL"
dekat jer dengan Hotel, so jalan kaki x sampai 5 minit dah nampak...
name Restoran Mamak tu 

"RESTORAN ORIGINAL PENANG KAYU NASI KANDAR"

Punyer la nak rasa nasi kandar nyer style.. kena beratur panjang daaa.......
makan kat Restoran pun kena beratur??? yearp... take number dulu ek..
Makan punyer Makan punyer Makan, Lepas tu tgk Bil yg nak kena bayar.....
PergHHH!!! RM 92.00.... Habess Duit Aku.... Aahaha...
Yg Mahal sangat tu Sebab Kitorg Ambek Kari Kepala Ikan... Bleh Tahan Sedap dier...
Almost kat Nasi Kandar ni semua pasal kuah KARI dier..
Dah name pun MAMAK standard la bro....

So Aku Upload Sekali Gambar2 ni...

Ni la Restoran Dier!!!


Nak Makan??? Beratur Dulu k... Jgn Potong Line... Penampar Dapat!!

Nasi Kandar Ori.. Dier Cakap la.. aku Makan jer!!

Yg Ni la "Kari Kepala Ikan"... RM 45.00 beb... Lebur duit aku..... Ish3...


Inilah pengalaman merantau... bak kater Cikgu Shariff....
"Sambil bekerja kita timba pengalaman" Peribahasanyer "Sambil Menyelam Minum Air"
So, lepas ni x tau pg maner.. ader byk post lagi yg x siap ni...
lamer sangat x post kat blog ni...

Sampai sinisajer utk post ni.... Kalau nak pi Penang Jgn Lupa Singgah makan Nasi Kandar!!!
Salam n Bye3.... ahahaha..... =D

My BloG PicTure!

My BloG PicTure!