@DOMO-PRINCIPLE@

People Change, Time's Change, And it Will Always Keep Changing.. As the fact, Every Living Things In This Earth Change.. It's Nature!!

Saturday, October 9, 2010

Cerita jadi MPP...

Assalamualaikum...

Dah beraper hari erk tak tulis blog? ehehe.. tu la soalan yang sentiasa berada di dalam kepala sejak aku dapat jawatan yang berat dipikul.. maklum la, sebelum kena lantik tu.. dah plan mcm2 utk sepanjang sem & tahun..
aper nak buat lepas tu, pergi mane... enjoy maner.. mcm2 la..
tapi, ape bleh wat benda yang kita rancang x semestinya akan terjadi.. Haih...
So, nak citer mcm mana aku bleh terlibat jadi MPP UiTM Terengganu..
First of all... x pernah terlintas dalam kepala.. nak gatal2 ambek borang ker, nak rase jadi MPP ker... x ade perkara yang menarik minat aku untuk menjadi MPP.... Lansung x pernah nak jadi pon... HuHuHu...  (T-T)
Sebabnyer, mase belajar time semester 2, 
MPP ni teruk sangat sbb org x ramah... masuk pejabat die gelap nak mampos.. nak jumpa pon susah.. 
ade waktu pejabat pulak tu.. lepas tu, nak ambek tandatangan mcm kena soal mcm aku ade wat salah....
kerana perkara tu, aku pun jadi la anti-MPP.. 
Masuk jer semseter 4, lecturer aku ni bleh tahan la ganas nyer.. yer la lecturer ni pernah kerja kat swasta, 
perempuan plak tu.. tapi aku respect la.. die ngajar sampai aku x bleh nak lelap mata.. 
sbbnyer, dia suker jerit kat aku... ahahaha.. sekali jerit.. nyaring nyer.. fuuuhhh... hanya student die jer yg dapat gambarkan... Btw, kerana dia la aku jadi MPP.. maner x nyer.. kena panggil masuk bilik dia... 
Dia suruh aku isi borang.. letak gambar & tandatangan... x berani kita nak lawan.. sbb dia ugut nak misery kan hidup aku... huhuhuh.... terase tersiksa melanda.. aper la nak jadi dengan budak DPA.. suruh jadi calon pun x nak.. aku ngan kawan aku jadi mangsa ugut lecturer aku.. huhuhuh.... 

Ape kan daya, dah menang tanpa bertanding pon... terima jer la... 
after that, mula la cabaran yang menakjubkan yang tidak boleh dirasai pelajar biasa....
mane x nya, kita kena ada kat pejabat.. kena plan aktiviti, wat aktiviti....
dah la perlatikan kitorg ni lambat... so, everything yang dah plan x sampai separuh bleh jalan...
tp, bak pepatah aku.. First sem jd mpp baru trial.. Sem Kedua baru rase Mencabar gila-gila sampaikan.. aku sendiri naek gila... huhuhu.. Konflik mcm berlaku, managing human yang sangat menguji kesabaran...
Perghh... Serius letih.. sampaikan study x balance... Mcm maner x balance...
kau siapkan kerja org yg x wat kejer.... 
kata ustaz, wat kerja ngan ikhlas... yer.. aku terima...redha jer la... 

lepas jer setel semua projek ni...
terase suatu kepuasan, cause secara x sedar we all dah ubah perception terhadap mpp.... 
We all dah wat satu new environment..
new tradition.. a lot of thing have change recently... mcm2 perkara dah ubah.... 
itu semua penat lelah bersama dengan kawan2 yg korbankan masa dan tenaga...
Berdoa sangat pada Allah SWT.. supaya mereka dilindungi & diberkati oleh Tuhan yang Maha Esa....

Cabaran & dugaan aku lalui sepanjang aku pegang jawatan ni...
x cukup mase rasenyer.. rase bleh wat buku tau...
ahahha.. kalau nak tahu.. jumpa jer la aku nih... bukan org terkenal pon... nak pendapat?
aku bleh bagi, nak nasihat pun boleh.. cuma x boleh bagi jawapan jer la...
mean.. jawapan yang betul.. just logical & rational answer...
it all about psychological of the brain power...

there a lot of boundary that i have to go...
A LOT OF BOUNDARY.... Wow... jauhnyer la perjalanan tu....
tapi kalau kita ader org sebelah kita yang bantu kan.. insyaallah berjaya...
and bukan nak bangga.. orang yang bantu sebelah aku tu dah ade pon...
cuma jauh jer la... diernyer spirit n motivation sentiasa ade dalam hati ni.. exam pun dah nak dekat...
Aku kena Kuatkan lagi, nak Study Hard n Smart..
aku nak catc up bab yang aku terlepas...
Nak score yang terbaek untuk sem ni... Terbaek jer la yang mampu...
Nak Excellent tu susah sikit cause carry mark sem ni x berape meyakinkan aku....
tapi, ape2 hal pun.. kita kena cuba.. kalau x cuba x tau la hasilnya..

By the way, Nak capai Impian & cita-cita... kena la lalu jalan yg penuh berduri...
Nanti next post maybe nak tulis impian kot.. mcm nak senaraikan wishlist.. eheheh...
So, untuk post kali ni sampai sini jer la... nanti aku tulis la lagi...

Assalamualaikum & Bye3...
(Terbaek & Peace!!)


My BloG PicTure!

My BloG PicTure!